Mi a folyamat az ajánlat visszaküldése után?


A.) KÖTVÉNYESÍTÉS

1. A kötvény rögzítésre kerül visszaküldés után

2. 2-5 munkanap múlva elkészül a KÖTVÉNY (A dokumentum neve: ÚJ VAGYON BIZTOSÍTÁS )

letölthető lesz a Mygenerali fiókból. Mygenerali fiók létrehozása az alábbiak szerint:


B.) Dijfizetés

  1. Éves díjfizetés esetén:
    A biztosítás teljes díját előre kell megfizetni, ami az aktuális évet + 2 hetet (január 15–31.) foglal magában. Ennek köszönhetően a biztosítás 2026. február 1-ig rendezve lesz.

  2. Negyedéves díjfizetés esetén:
    Az első díj a negyedéves fizetési ütem szerint alakul, kiegészítve a tört időszakra (január 15–31.) eső díjjal. Így itt is a negyedéves díj+ két hét a befizetni való.

Miért kaphatnak két díjbekérőt?
Ez akkor fordulhat elő, ha a biztosítás a tört időszakra és a rendszeres fizetési ütem szerint esedékes időszakra vonatkozóan külön kerül kiszámlázásra:

  • Az első díjbekérő a tört időszak (január 15–31.) díját tartalmazza.
  • A második díjbekérő már a választott fizetési ütem (negyedéves, féléves vagy éves) díját tartalmazza, amely az évforduló előtt 8–12 nappal készül el.

Példa:
Az első díjbekérő a január 15–31. közötti tört időszak díja, míg a második a teljes évre vonatkozó díjat tartalmazza a választott fizetési ütemnek megfelelően.

A kamarai határidő miatt kérem, hogy az alábbiak szerint utaljanak egy vagy két részletben. Ha már befizették a tört időszakot, akkor az éves díjat utalják el az alábbiak szerint:

Kérem, hogy a befizetési igazolást küldjék meg az e-mail címemre, hogy a fedezetigazolás folyamatát el tudjuk indítani. Figyelem! Ha a tört időszakot már elutalták, akkor nem díjelőleget, hanem a díjrészletet kell elutalniuk! Éves díjfizetés esetén az éves díjat, negyedéves esetén a negyedéves díjat.


C. Fedezetigazolás

1. Fedezetigazolások kiadásának rendje


VÁLTOZÁS! ÜGYFELEIMNEK díjfizetés után küldöm a fedezetigazolást melyet fel tudnak tölteni!

A szabályozói és egyéb változások következtében minden korábbi kivitelezői felelősségbiztosítási kötvényhez a következő napokban (január 15-től) egy új kötvény készül, amely már tartalmazza a szükséges záradékot.

  • MyGenerali felhasználók számára: Az új kötvényt a MyGenerali rendszerbe fogjuk feltölteni, erről is kap e-mail értesítést.
  • MyGenerali fiókkal nem rendelkezők számára: e-mailen értesítést kap

Amennyiben kéri, a legenerált kötvényt igyekszünk mihamarabb továbbítani Önnek.

Teendők ügyfeleink számára a kamara weboldalán:

  • Kérjük, töltse fel a legfrissebb, megkapott kötvényt. Ha ezt még nem tette meg, egyszerűen megteheti.
  • Ha már korábban feltöltötte a kötvényt, de hiányzott róla a fedezetigazolás, akkor az új dokumentumot igazolásként csatolhatja a korábbi feltöltéséhez.

Fontos hangsúlyozni, hogy a korábbi kötvények nem hibásak, azonban a fedezetigazolásokkal kapcsolatos követelmények időközben változtak. Az új kötvények gyors előállításával és automatikus kiküldésével igyekszünk a lehető leghatékonyabb megoldást nyújtani, ugyanis a fedezetigazolások kézi kiállítása lényegesen lassabb lenne.

Megjegyzés:
A fenti változások kizárólag a kivitelezői felelősségbiztosításokra vonatkoznak. A tervezői felelősségbiztosítások esetében a korábbi gyakorlat marad érvényben, ahogyan azt a két kamara eltérő szabályozása is tükrözi.



Ha a szerződés kivitelezői (általános felelősségbiztosítás) – a kötvényt módosítottuk, így a 2025.01.10-én vagy azóta kiküldött kötvények már megfelelnek a MKIK elvárásainak. A korábban kiküldött kötvényeket ennek megfelelően módosítjuk, és újra megküldjük az ügyfeleinknek.

2. Kamarai regisztráció során árbevételről nyilatkozat
A kamarák a regisztráció során kér(het)ik az ügyfelünktől ajánlat vagy árbevétel nyilatkozat feltöltését. A feltöltés célja az, hogy a kamara ellenőrizni tudja az árbevétel és a biztosítási összeg megfelelőségét. Erre elsősorban egy ügyfél által aláírt nyilatkozatot javaslunk, azonban természetesen az ajánlati nyomtatvány is megfelelhet erre a célra.


A Fedezetigazolás kézzel készül 2-3 nap alatt elkészül, utalástól számítva, ezt vagy Önök igénylik, akkor titkosított e-mailben fogjátok megkapni, a generali.hu@generali.com e-mail címen lehet igényelni. Erről értesítést e-mailben küldnek.

Igyekszem ügyfeleimnek én is megkérni és sima e-mailben is elküldeni első körben, de ehhez kérem, hogy aki még nem tette meg küldje meg a befizetési banki igazolást.

D. Biztosítási ajánlat, vagy árbevételi nyilatkozat. Az árbevételi nyilatkozat szabad szavas szöveg aláírással kell elkészíteni. A biztosítási ajánlat letöltető a Mygenerali fiókból.


Hogy néz ki az ajánlat?



Kérdés esetén telefonon, e-mailben keressenek! Kérem, nézzék meg az alábbi tutorialt, feltöltésről az MKIK oldalán. 

Feltöltés:  


Azok a vállalkozók, akik nem tudják teljesíteni az elektronikus ügyintézési kötelezettségüket, segítséget kérhetnek a területi kereskedelmi és iparkamarák ügyfélszolgálatán, ahol a munkatársak készséggel állnak rendelkezésükre.

Az oldal Cegpaletta.hu csoport tagja © 2023 Tóth Tamás. 1131 Budapest, Váci út 36-38. MNB Törzsszám: 25061404
Powered by Webnode Cookies
Create your website for free!